Anders Fluemannen - En (fiktiv) bruker-reise Del 1.
,
Anders fra Støren er en friluftsmann som elsker å fiske. I 2021 kom han på en smart idé om å starte nettbutikk, for å gjøre hobbyen til et levebrød. Han fikk laget en logo og satt opp nettbutikkløsning.
Anders har ingen tidligere bakgrunn fra salg, og langt ifra å drive en nettbutikk eller markedsføring. Han fikk likevel til å sette opp en nettbutikk, integrere visa-betaling, samt publisering av varer og produkttekster. Han har godt rykte i fiskemiljøet, så størsteparten av salgene kommer via sitt eget nettverk, men Anders merker at salget ikke strekker til.
Anders tar kontakt med et byrå i Trondheim, som skal hjelpe han med digital markedsføring. De setter opp søkeord og annonser for bedre synlighet på Google, som koster han 15.000,- i mnd, i tillegg til at byrået tar ytterligere 35% på toppen for å følge opp. Hver mnd får han rapport med uforståerlige tall som han ikke vet hvordan å brekke ned mot forbedring.
Det er her Konfér kommer inn i bildet.
Vi gjør et grundig dypdykk i av hva Anders har gjort hittil, hvordan nettbutikken er strukturert og hvordan den konverterer. Vi gjennomgår og får grunnleggende forståelse av markedet og konkurrentene, samt muligheter innenfor digital markedsføring og det helhetlige designuttrykket til bedriften.
Vi presenterer deretter en samlet rapport for Anders, hvor vi gjennomgår bedriften, markedet og konkurrentene som en helhet. Med denne grunnleggende innsikten presenterer vi også hvilke grep vi kan bistå med for å øke konvertering og salg for "Fluemannen.no."